ДЈЕЦА СУ РЕКЛА

Срећно је дијете које има породицу која га воли, савјетује и поджава.

Марина, 15 година

Имам права и обавезу да идем у школу.

Марко, 10

Имам право на живот и играње и то сви морају чути.

Јелена, 9 година

Имам право на пажњу.

Сњежана, 8 година

Имам право на заштиту и да ме нико не смије тући.

Милан,6 година

Права породица треба од малена да нас учи љубави и поштовању.

Јована, 16 година

Моја одговорност је да поштујем своје родитеље и да волим своје име и презиме.

Александар, 7 година

Дан борбе против вршњачког насиља прозван Дан ружичастих мајица (енг. Pink Shirt Day) обиљежава се задње сриједе у мјесецу фебруару, с циљем подизања свијести о важности превентивнога дјеловања против насиља међу дјецом.

Овај обичај настао је 2007. године у Канади када је дјечак у знак подршке мајци обољелој од малигне болести дошао у школу обучен у ружичасту мајицу због чега је доживио изругивање и вербално насиље. Колеге из његовог разреда почели су сљедећих дана долазити у школу идентично обучени како би му пружили подршку.  У земљама широм свијета па тако и код нас на данашњи дан се исказује подршка жртвама вршњачког насиља те се шаљу поруке које упозоравају на све већу појаву насиља у школама.

Омбудсман за дјецу својим годишњим извјештајима констатовао је да се често у пракси вршњачко насиље не препознаје на вријеме и у правом облику и да још увијек имамо случајеве изостанка правовремене и одговарајуће реакције свих субјеката који учествују у васпитању и заштити дјеце.

Омбудсман за дјецу сматра да су неопходне додатне превентивне активности. Превенција насиља треба бити приоритетна задаћа цијелога друштва и свих који се баве дјецом, а посебно је важна у систему васпитања и образовања који обухвата сву дјецу. Школа је обавезна и мора када се деси насиље да правилно и потпуно утврди све чињенице конкретног случаја и да идентификује узроке. Важна је сарадња родитеља и школе, а неопходна је одговарајућа едукација родитеља и дјеце, али и стручног кадра школе. Наставници и стручни радници школе (психолог, педагог, ...), али и родитељи морају бити укључени у све превентивне и интервентне активности, поштујући најбољи интерес сваког дјетета.