ДЈЕЦА СУ РЕКЛА

Права породица треба од малена да нас учи љубави и поштовању.

Јована, 16 година

Имам права и обавезу да идем у школу.

Марко, 10

Срећно је дијете које има породицу која га воли, савјетује и поджава.

Марина, 15 година

Имам право на пажњу.

Сњежана, 8 година

Моја одговорност је да поштујем своје родитеље и да волим своје име и презиме.

Александар, 7 година

Имам право на живот и играње и то сви морају чути.

Јелена, 9 година

Имам право на заштиту и да ме нико не смије тући.

Милан,6 година

У просторијама Основне школе „Кнез Иво од Семберије" у Бијељини  одржан је састанак Актива директора основних школа са подручја регије Града Бијељина и општина Лопаре и Угљевик.

На састанку се разговарало о актуелним проблемима који се тичу смањења броја ученика у школама, што условљава смањење броја одјељења и технолошки вишак запослених, нарочито професора разредне наставе. Фокус састанка био је и на припреми за реализацију наставе у наредној школској години кориштењем дигиталних уџбеника. У  дискусије на ове теме путем видео линка су се из Бања Луке укључили и представници Министарства просвјете и културе.

Поред 18 директора основних школа састанку су присуствовали представници Просвјетно педагошког завода РС, Градске управе Бијељина, Педагошког факултета и замјеница омбудсмана за дјецу из канцеларије у Бијељини, Јованка Вуковић.

Том приликом она је присутне упознала са Препоруком  за отклањање архитектонских баријера  у објектима васпитно-образовних установа и установа културе на подручју града и регије Бијељина, које је Институција омбудсмана за дјецу упутила Министарству просвјете и културе. Указала је на проблем  архитектонских баријера у великом броју школа ове регије, и то недостатак  приступних рампи на улазу у објекат, неприступачност између спратова унутар школе као и неприлагођеност тоалета за дјецу са инвалидитетом. Нагласила је да овакво стање угрожава право на образовање под једнаким условима дјеце са сметњама у развоју.

Своје излагање завршила је исказаним очекивањем да ће се школе обратити Министарству просвјете и културе захтјевом за одобравањем средстава за отклањање архитектонских баријера, као што је сугерисано у одговору Министарства достављеном Институцији поводом наведене Препоруке. Сем тога, сугерисала је школама обраћање истим захтјевом и градској управи и општинским властима, како би се из више извора обезбједила средства и што прије ријешили проблеми  архитектонских баријера  у школама, а што би дјеци са инвалидитетом омогућило несметан приступ школском простору.