ДЈЕЦА СУ РЕКЛА

Срећно је дијете које има породицу која га воли, савјетује и поджава.

Марина, 15 година

Моја одговорност је да поштујем своје родитеље и да волим своје име и презиме.

Александар, 7 година

Имам право на пажњу.

Сњежана, 8 година

Имам права и обавезу да идем у школу.

Марко, 10

Имам право на живот и играње и то сви морају чути.

Јелена, 9 година

Имам право на заштиту и да ме нико не смије тући.

Милан,6 година

Права породица треба од малена да нас учи љубави и поштовању.

Јована, 16 година

У оквиру обиљежавања Међународног дана дјетета Омбудсман за дјецу, уз подршку Министарства за омладину породицу и спорт, организовао је онлајн активности са ученицим средњих школа Републике Српске.

Активности су се одвијале током 24. новембра, када је одржана радионица "Насиље у породици и утицај на дјецу", и 26. новембра када је одржана панел дискусија "Ковид-19 и млади". У току припрема, Омбудсман за дјецу упутио је јавни позив средњошколцима да се добровољно пријаве за учешће што је овим актвностима дало посебно обиљежје јер је учешће било на основу исказаног интереса.   

Током прве активности, средњошколци из Требиња, Добоја и Дервенте имали су прилику да науче о карактеристикама и облицима насиља, са фокусом на насиље у породици и утицај на дјецу, посебно у ситуацији пандемије узроковане вирусом корона. Радионица је имала интерактивни карактер и учесници су износили своја искуства, ставове и постављали различита питања. Током радионице, имали су прилику и да упознају младу савјетницу Омбудсмана за дјецу из Добоја, која им је пренијела своја искуства у оквиру ангажмана и сарадње са Омбудсменом за дјецу.

Током друге активности, панел дискусије на тему "Ковид-19 и млади", средњошколци из Рогатице, Требиња, Дервенте и Добоја су са представницима Омбудсмана за дјецу,  разговарали о утицају који ситуација узрокована вирусом корона има на њихов породични, школски и друштвени живот. Највише пажње млади су посветили сегменту образовања. Изнијели су своје ставове о настави, предностима и недостацима онлајн и наставе уживо која се одвија у школама, поштовању епидемиолошких мјера и начинима дружења и комуникације у новонасталим условима.  Закључили су да им недостаје класична настава, екскурзије, дружења у школа те да су забринути да ли ће имати посљедице у наставку школовања и током студирања због смањеног обима учења. Средњошколци су изнијели низ аутентичних ставова и мишљења којима ће бити посвећена дужна пажња у наредним активностима Омбудсмана за дјецу које ће бити посвећене овој теми.