ДЈЕЦА СУ РЕКЛА

Имам права и обавезу да идем у школу.

Марко, 10

Имам право на пажњу.

Сњежана, 8 година

Имам право на заштиту и да ме нико не смије тући.

Милан,6 година

Срећно је дијете које има породицу која га воли, савјетује и поджава.

Марина, 15 година

Права породица треба од малена да нас учи љубави и поштовању.

Јована, 16 година

Имам право на живот и играње и то сви морају чути.

Јелена, 9 година

Моја одговорност је да поштујем своје родитеље и да волим своје име и презиме.

Александар, 7 година

Уз подршку Уницеф-а БиХ и Амбасаде Краљевине Норвешке, у организацији Genesis Projecta у Добоју је данас организован округли сто „Образовна дијалошка платформа".

Циљ округлог стола је пружање информација о резултату истраживања ПИСА 2018 за Босну и Херцеговину и разматрање неких од кључних налаза, као и потицање дијалога са широм јавношћу како би се сви активно укључили и залагали за покретање реформе образовања и промјене политика у правцу побољшања исхода учења, те потицање учесника да добијене информације пренесу осталим релевантим актерима и циљним групама у локалној заједници. Добој је једна од десет локација у Босни и Херцеговини у којима су организовани дијалози на ову тему.

Округлом столу су присуствовали представници основних и средњих школа из Добоја, представници невладиног сектора, вјерских заједница као и градске управе. На позив организатора у раду округлог стола учествовали су и представници Омбудсмана за дјецу из канцеларије Добој.

Након што су проф. др Ивана Зечевић и проф. др Славица Тутњевић са Филозофског факултета Универзитета у Бањој Луци представиле резултате ПИСА истраживања и образложиле најважније и основне компоненте препоруке произашле из резултата, учесници су имали прилику да изнесу конкретне приједлоге који би били примјењиви у постојећем образовном систему, а довели би до побољшања ученичких функционалних знања на које се ПИСА тестирање и односи.

Представници Омбудсмана за дјецу истакли су неопходност укључивања дјеце у овакве догађаје и важност да се и дјеца питају за мишљење у вези са тренутним стањем у нашем основношколском и средњошколском образовању, што је једно од њихових основних права према УН Конвенцији о правима дјетета.