ДЈЕЦА СУ РЕКЛА

Имам права и обавезу да идем у школу.

Марко, 10

Имам право на пажњу.

Сњежана, 8 година

Имам право на живот и играње и то сви морају чути.

Јелена, 9 година

Имам право на заштиту и да ме нико не смије тући.

Милан,6 година

Права породица треба од малена да нас учи љубави и поштовању.

Јована, 16 година

Срећно је дијете које има породицу која га воли, савјетује и поджава.

Марина, 15 година

Моја одговорност је да поштујем своје родитеље и да волим своје име и презиме.

Александар, 7 година

Омбудсман за дјецу већ десету годину заредом организује активности и акције с циљем подстицања и промовисања безбједније и одговорније употребе технологије и мобилних уређаја међу младима и дјецом, али такођер и родитељима.

Сваке године на други дан друге седмице другог мјесеца се обиљежава Дан безбједног интернета. Ове године је то 11.02.2020., а тема овогодишњег Дана безбједног интернета је „Заједно за бољи Интернет."

Дан сигурног интернета данас се обиљежава у око 150 земаља широм свијета, што говори о значају и важности безбједне употребе ове глобалне рачунарске мреже.

Ове године представници институције Омбудсмана за дјецу ће у ОШ „Станко Ракита" заједно са деветим разредима организовати радионицу - Заједно за бољи интерент и том приликом ће ученици учествовати у мини квизу познавања безбједног кориштења интернета.

Међународни дан сигурног интернета је прилика да заједно укажемо на присутност модерних технологија у одрастању наше дјеце, али и да дјеци помогнемо да се у овом свијету правилно орјентишу, да избјегну ризике и опасности којима могу бити изложени, да заштите своја права и интересе.

Данашња дјеца и млади већину свога слободног времена проводе уз масовне медије - часописе, радио, телевизију, а нарочито уз интернет. Већина истраживања показују да дјеца интернету најчешће приступају преко мобилних/паметних телефона те да више времена проводе уз интернет, него уз телевизију и друге медијске садржаје.

Интернет као медиј има бројне позитивне, али и негативне стране. Дјеца и млади уз њих могу учити, проналазити квалитетне информације за своје школске и семинарске радове, комуницирати с људима, размјењивати искуства, мишљења и информације с вршњацима сличних интереса или проблема, читати књиге, информисати се о догађајима у другим државама па чак и континентима, претраживати рјечнике и енциклопедије. Кориштење интернета омогућује активно, креативно и самостално учење.

Међутим, пуно се чешће у јавности говори о оним негативним странама интернета и опасностима којима су готово свакодневно изложена дјеца која уз интернет проводе и неколико сати дневно. Неквалитетне и непровјерене информације, информације које би могле негативно утицати на дјечији развој (насилни и порнографски садржаји), крађа интелектуалног власништва, преваре везане уз кредитне картице, дјечија порнографија, говор мржње, угрожавање приватности појединца, електронско насиље само су неке од њих.

Као што већ годинама указује Омбудсман за дјецу, једина сигурна заштита за дјецу је учење дјеце о предностима и ризицима које интернет нуди. Само дјеца која то знају и која имају довољно информација о томе могу препознати ситуације које их повређују и угрожавају, те правовремено и адекватно реаговати.