DJECA SU REKLA

Imam pravo na zaštitu i da me niko ne smije tući.

Milan,6 godina

Imam prava i obavezu da idem u skolu.

Marko, 10

Srećno je dijete koje ima porodicu koja ga voli, savjetuje i podržava.

Marina, 15 godina

Imam pravo na pažnju.

Snježana, 8godina

Moja odgovornost je da poštujem svoje roditelje i da volim svoje ime i prezime.

Aleksandar, 7 godina

Imam pravo na zivot i igranje i to svi moraju cuti.

Jelena, 9 godina

Prava porodica treba od malena da nas uči ljubavi i poštovanju.

Jovana, 16 godina

Ombudsman za djecu već desetu godinu zaredom organizuje aktivnosti i akcije s ciljem podsticanja i promovisanja bezbjednije i odgovornije upotrebe tehnologije i mobilnih uređaja među mladima i djecom, ali također i roditeljima.

Svake godine na drugi dan druge sedmice drugog mjeseca se obilježava Dan bezbjednog interneta. Ove godine je to 11.02.2020., a tema ovogodišnjeg Dana bezbjednog interneta je „Zajedno za bolji Internet."

Dan sigurnog interneta danas se obilježava u oko 150 zemalja širom svijeta, što govori o značaju i važnosti bezbjedne upotrebe ove globalne računarske mreže.

Ove godine predstavnici institucije Ombudsmana za djecu će u OŠ „Stanko Rakita" zajedno sa devetim razredima organizovati radionicu - Zajedno za bolji interent i tom prilikom će učenici učestvovati u mini kvizu poznavanja bezbjednog korištenja interneta.

Međunarodni dan sigurnog interneta je prilika da zajedno ukažemo na prisutnost modernih tehnologija u odrastanju naše djece, ali i da djeci pomognemo da se u ovom svijetu pravilno orjentišu, da izbjegnu rizike i opasnosti kojima mogu biti izloženi, da zaštite svoja prava i interese.

Današnja djeca i mladi većinu svoga slobodnog vremena provode uz masovne medije - časopise, radio, televiziju, a naročito uz internet. Većina istraživanja pokazuju da djeca internetu najčešće pristupaju preko mobilnih/pametnih telefona te da više vremena provode uz internet, nego uz televiziju i druge medijske sadržaje.

Internet kao medij ima brojne pozitivne, ali i negativne strane. Djeca i mladi uz njih mogu učiti, pronalaziti kvalitetne informacije za svoje školske i seminarske radove, komunicirati s ljudima, razmjenjivati iskustva, mišljenja i informacije s vršnjacima sličnih interesa ili problema, čitati knjige, informisati se o događajima u drugim državama pa čak i kontinentima, pretraživati rječnike i enciklopedije. Korištenje interneta omogućuje aktivno, kreativno i samostalno učenje.

Međutim, puno se češće u javnosti govori o onim negativnim stranama interneta i opasnostima kojima su gotovo svakodnevno izložena djeca koja uz internet provode i nekoliko sati dnevno. Nekvalitetne i neprovjerene informacije, informacije koje bi mogle negativno uticati na dječiji razvoj (nasilni i pornografski sadržaji), krađa intelektualnog vlasništva, prevare vezane uz kreditne kartice, dječija pornografija, govor mržnje, ugrožavanje privatnosti pojedinca, elektronsko nasilje samo su neke od njih.

Kao što već godinama ukazuje Ombudsman za djecu, jedina sigurna zaštita za djecu je učenje djece o prednostima i rizicima koje internet nudi. Samo djeca koja to znaju i koja imaju dovoljno informacija o tome mogu prepoznati situacije koje ih povređuju i ugrožavaju, te pravovremeno i adekvatno reagovati.