ДЈЕЦА СУ РЕКЛА

Имам право на заштиту и да ме нико не смије тући.

Милан,6 година

Моја одговорност је да поштујем своје родитеље и да волим своје име и презиме.

Александар, 7 година

Имам права и обавезу да идем у школу.

Марко, 10

Права породица треба од малена да нас учи љубави и поштовању.

Јована, 16 година

Срећно је дијете које има породицу која га воли, савјетује и поджава.

Марина, 15 година

Имам право на живот и играње и то сви морају чути.

Јелена, 9 година

Имам право на пажњу.

Сњежана, 8 година

Овогодишње активности „О твојим правима у твојој школи" за бијељинску регију завршене су данас посјетом представнице Омбудсмана за дјецу Основној школи „Кнез Иво од Семберије" у Бијељини.

Школа броји 1661 ученика, и једна је од школа са највећим  бројем ученика у Српској. Поред централне има и три подручне школе. Од директора смо сазнали да школа чека одобравање пројекта „Топлотне ефикасности" од стране УНДП-а, у оквиру кога  је планирано неопходно реновирање школског објекта (фасада, унутрашњост..), а што би значајно поправило услове рада у школи, како за ученике, тако и за запослене.

Едукативна радионица „Да ли знамо шта је насиље?" одржана је са  ученицима VIII2 разреда, Дјеца су се активно укључила у дискусију о облицима и узроцима насиља. Највише се разговарало о проблему физичког и психичког вршњачког насиља, које су препознали у свом непосредном окружењу. Занимљиво је да су неке сукобе назвали „пријатељским насиљем". Тако су дефинисали и недавни сукоб два дјечака у одјељењу, оцјенивши да то није право насиље, „да су они  другари, који су се мало потукли", а због тог догађаја кажњени су смањеном оцјеном у владању. Тим поводом смо разговарали о поступањима у таквим ситуацијама у складу са Протоколом о поступању у случају вршњачког насиља, међу дјецом и младима у васпитно-образовном систему. Ученици нису  довољно упознати са одредбама Протокола, нису сигурни како и коме треба да се обрате у школи у случају насиља. По завршетку радионице представница Омбудсмана је са тим упознала руководство школе, с којим се разговарало и о мјерама које школа треба да предузима, у сарадњи са релевантним институцијама, у случајевима препознатог занемаривања и злостављања дјеце од стране родитеља.