DJECA SU REKLA

Imam prava i obavezu da idem u skolu.

Marko, 10

Prava porodica treba od malena da nas uči ljubavi i poštovanju.

Jovana, 16 godina

Moja odgovornost je da poštujem svoje roditelje i da volim svoje ime i prezime.

Aleksandar, 7 godina

Imam pravo na zivot i igranje i to svi moraju cuti.

Jelena, 9 godina

Imam pravo na pažnju.

Snježana, 8godina

Srećno je dijete koje ima porodicu koja ga voli, savjetuje i podržava.

Marina, 15 godina

Imam pravo na zaštitu i da me niko ne smije tući.

Milan,6 godina

Radionica iz ciklusa radionica „O tvojim pravima u tvojoj školi" danas je organizovana u OŠ „Petar II Petrović Njegoš" u Bileći, u kojoj je predstavnicu Ombudsmana za djecu RS zatekla vesela atmosfera. Učenici su iskoristili lijep jesenji dan da se druže i igraju u dvorištu škole na velikom školskom odmoru.
Hol škole prepun je dječijih likovnih i literarnih radova, a sve odiše čistoćom i dječijim osmjesima.

U razgovoru sa direktorom škole saznali smo da ovu školsku godinu pohađa ukupno 492 učenika, što je manje u odnosu na prošlu, pa je i u ovoj školi prisutna tendencija opadanja broja učenika. Škola ima sve uslove za nesmetano odvijanje nastavnih i vannastavnih aktivnosti. Ove godine organizovali su produženi boravak za učenike prva tri razreda, na zadovoljstvo i roditelja i učenika, jer u tom periodu učenici mogu uraditi domaći zadatak i baviti se kreativnim radom.

Radionica na temu „Da li znamo šta je nasilje?" održana je u jednom odjeljenju VIII razreda, a to je  ujedno bila i prilika da se učenici upoznaju sa načinom rada institucije Ombudsmana za djecu RS, steknu saznanja o Protokolu o postupanju u slučaju nasilja, zlostavljanja ili zanemarivanja djece, i iznesu svoje mišljenje o pojavi nasilja nad djecom i oblicima nasilnog ponašanja. Ponosni su što u njihovoj sredini, kako kažu, nema nasilja, osim, možda verbalnog, a  trebalo je malo vremena da shvate šta je psihičko nasilje, jer je ovaj oblik nasilnog ponašanja teško prepoznati. Ističu da nasilje putem interneta može biti opasno, a oni nisu imali loša iskustva sa upotrebom društvenih mreža.

Djeca su zadovoljna ovakvim načinom rada i sticanja novih znanja, pa su uputili poziv predstavnicima institucije da ih ponovo posjete.