DJECA SU REKLA

Srećno je dijete koje ima porodicu koja ga voli, savjetuje i podržava.

Marina, 15 godina

Imam pravo na zivot i igranje i to svi moraju cuti.

Jelena, 9 godina

Imam prava i obavezu da idem u skolu.

Marko, 10

Imam pravo na pažnju.

Snježana, 8godina

Imam pravo na zaštitu i da me niko ne smije tući.

Milan,6 godina

Moja odgovornost je da poštujem svoje roditelje i da volim svoje ime i prezime.

Aleksandar, 7 godina

Prava porodica treba od malena da nas uči ljubavi i poštovanju.

Jovana, 16 godina

Planirajući radionicu iz ciklusa „O tvojim pravima u tvojoj školi", najavili smo posjetu centralnoj Osnovnoj školi „Mladen Stojanović" u Gornjim Podgradcima. Uprava škole obradovala se posjeti, pa smo radionicu realizovali i u područnoj školi u Vrbaškoj.

Iz razgovora s upravom škole saznali smo da školu pohađa 386 učenika i to u centralnoj školi, područnoj školi u Vrbaškoj i 5 područnih odjeljenja. Ova škola je specifična po tome što više od 60% učenika putuje, pa je za one najmlađe do četvrtog razreda organizovano jutarnje čuvanje. Vrijeme od završetka nastave do polaska autobusa, učenici provode u kreativnom radu, izrađujući sitne predmete za upotrebu, ukrase i njegujući tradicionale zanate kao što je npr. tkanje.

Na obje radionice „Da li znamo šta je nasilje?" učestvovalo je pedesetak učenika predstavnika odjeljenja od šestog do devetog razreda. U Gornjim Podgradcima atmosfera je bila vrlo mirna i učenici su s pažnjom upijali nova saznanja. O nasilju su znali dosta, vrste su nabrojali bez problema, i rekli da su već razgovarali o nasilju u školi, ali i sa prijateljima i roditeljima. Dosta pažnje posvetilo se rasvjetljivanju pojma verbalnog nasilja, koje se često i ne primjećuje.

U Vrbaškoj su učenici življe učestvovali u diskusiji, zapitkivali i komentarisali. Takođe su lako prepoznali vrste nasilja, a posebno su pokazali interes za nasilje putem interneta. Svi koriste društvene mreže, znaju dosta o opasnostima komunikacije putem interneta, ali opreza nikad dosta.

Obje radionice donijele su učenicima nova znanja ne samo o pravima djeteta, prepoznavanju i prijavljivanju nasilja, nego i vezano za Instituciju i njene nadležnosti.