ДЈЕЦА СУ РЕКЛА

Права породица треба од малена да нас учи љубави и поштовању.

Јована, 16 година

Имам права и обавезу да идем у школу.

Марко, 10

Имам право на заштиту и да ме нико не смије тући.

Милан,6 година

Имам право на живот и играње и то сви морају чути.

Јелена, 9 година

Срећно је дијете које има породицу која га воли, савјетује и поджава.

Марина, 15 година

Моја одговорност је да поштујем своје родитеље и да волим своје име и презиме.

Александар, 7 година

Имам право на пажњу.

Сњежана, 8 година

Савјет ученика ОШ „Доситеј Обрадовић" из Приједора прошле је године освојио прву награду на конкурсу за израду презентације своје школе поводом Дана права дјетета, 20. новембра. То је био и један од разлога да представници Институције посјете ову школу, разговарају с ученицима, стручном службом школе и одрже радионицу „Да ли знамо шта је насиље?". Савјет ученика ове школе специфичан је по томе што дјелује кроз 5 тимова и то: тим за борбу против овисности, тим од срца срцу, еко тим, тим за информисање и тим за сарадњу ученика, наставника и родитеља. У стручној служби смо сазнали да је Савјет ученика заиста вриједан и пун идеја, да школа сарађује са локалном заједницом у многим активностима, да представници полиције често у школи едукују дјецу о бројним темама, те да у локалној заједници имају мултисекторске састанке на којима се остварује сарадња свих институција.

Радионица је реализована за чланове Савјета ученика и показала је да су ученици заиста едуковани о многим темама. С лакоћом су дефинисали насиље, побројали његове врсте и нагласили да би насиље пријавили полицији, социјалној служби, а ако се дешава у школи онда наставном особљу. У разговору су показали колико знају о насиљу на интернету, а посебно су наводили примјере како превенирати насиље на интернету. Уколико ово знање заиста примјењују, онда могу бити и сигурни да су у тој врсти комуникације прилично заштићени.

Радионица је протекла у врло живом и отвореном разговору, који је потврдио да су ученици навикли да слободно износе своје идеје, постављају питања и траже одговоре што су важне особине које треба његовати и развијати.