ДЈЕЦА СУ РЕКЛА

Срећно је дијете које има породицу која га воли, савјетује и поджава.

Марина, 15 година

Имам право на заштиту и да ме нико не смије тући.

Милан,6 година

Имам права и обавезу да идем у школу.

Марко, 10

Права породица треба од малена да нас учи љубави и поштовању.

Јована, 16 година

Имам право на живот и играње и то сви морају чути.

Јелена, 9 година

Имам право на пажњу.

Сњежана, 8 година

Моја одговорност је да поштујем своје родитеље и да волим своје име и презиме.

Александар, 7 година

Представница Омбудсмана за дјецу РС, канцеларија у Фочи данас је посјетила ОШ „Петар Петровић Његош" Касиндо у Источној Илиџи.

У разговору са директорицом школе сазнали смо да ову васпитно-образовну установу похађа 740 ученика, а број уписане дјеце ове године је нешто већи у односу на претходну школску годину. Недостаје им спортска сала и школско игралиште, па се часови физичког васпитања одвијају у холу школе, али се надају да ће у наредним годинама, уз разумијевање и подршку ресорног министарства и овај проблем превазићи. Примјетно је да је брига о дјеци на првом мјесту, о чему говори хигијена на завидном нивоу, холови школе пуни цвијећа, зидови украшени ученичким радовима, што све доприноси пријатности амбијента у којем бораве и уче ученици и особље школе.

Радионица „Да ли знамо шта је насиље?" одржана је у једном одјељењу ВИИИ разреда. Ученици су упознати са начином рада институције Омбудсмана за дјецу, разговарало се о УН Конвенцији и правима дјеце, али и о њиховим обавезама и одговорности.

У разговору о насиљу заједнички је дефинисан појам насиља, и његови облици. Своју средину не препознају као окружење гдје је насиље над дјецом изражено, мада, сматрају да је вербално насиље све присутније међу младима, али му се не придаје значај. О евентуалним случајевима насиља разговарали би са својим родитељима и наставницима у школи. С одредбама Протокола о поступању у случају насиља, злостављања или занемаривања дјеце нису имали прилику да се упознају, али су на појединим часовима одјељенске заједнице разговарали о насиљу над дјецом.

Овакав начин стицања нових знања сматрају изузетно корисним, јер су опуштени и подстакнути да слободно изражавају своје мишљење.