DJECA SU REKLA

Imam pravo na pažnju.

Snježana, 8godina

Srećno je dijete koje ima porodicu koja ga voli, savjetuje i podržava.

Marina, 15 godina

Imam pravo na zaštitu i da me niko ne smije tući.

Milan,6 godina

Prava porodica treba od malena da nas uči ljubavi i poštovanju.

Jovana, 16 godina

Imam pravo na zivot i igranje i to svi moraju cuti.

Jelena, 9 godina

Imam prava i obavezu da idem u skolu.

Marko, 10

Moja odgovornost je da poštujem svoje roditelje i da volim svoje ime i prezime.

Aleksandar, 7 godina

Žalbe zaprimljene u instituciji Ombudsmana za djecu ukazuju da postojeći normativni okvir za izbor učenika generacije, posebno u srednjim školama, u praksi stvara brojne probleme - u tumačenju zakona i pojedinih odredbi Pravilnika i njihovoj primjeni, u različitom pristupu škola u provođenju ovih aktivnosti, a neadekvatnom učešću učenika u ovim aktivnostima, što za posljedicu ima nezadovoljstvo i izabranih učenika generacije i njihovih vršnjaka. Da bi se ostvario cilj zbog koga se ova aktivnost u školi realizuje, te obezbijedila veća transparentnost i jednak pristup škola, neophodan je jasan normativni okvir.

Kako bi o ovoj temi došli do iskustava iz prakse, Ombudsman za djecu organizovao je u Republičkom pedagoškom zavodu okrugli sto „Ko i kako bira učenika generacije". U diskusiji o normativnom okviru, iskustvima iz prakse, prijedlozima i rješenjima brojnih pitanja vezano za temu svoje su stavove iznijeli predstavnici Ministarstva prosvjete i kulture, Republičkog pedagoškog zavoda, Prosvjetne inspekcije, osnovnih i srednjih škola, te predstavnici mladih savjetnika i Mreže savjeta učenika srednjih škola Republike Srpske.

Diskusija je imala za cilj da se izmjenama postojećih normativnih rješenja obezbijedi i u ovim aktivnostima jednak pristup osnovnim i srednjim školama, te da se za učenika generacije proglasi onaj za koga su svi znali da je nabolji, a ne da sistem bodovanja dovodi do iznenađenja koja izazivaju nezadovoljstvo i učenika i roditelja i škole.