DJECA SU REKLA

Imam pravo na zivot i igranje i to svi moraju cuti.

Jelena, 9 godina

Prava porodica treba od malena da nas uči ljubavi i poštovanju.

Jovana, 16 godina

Imam prava i obavezu da idem u skolu.

Marko, 10

Imam pravo na zaštitu i da me niko ne smije tući.

Milan,6 godina

Moja odgovornost je da poštujem svoje roditelje i da volim svoje ime i prezime.

Aleksandar, 7 godina

Srećno je dijete koje ima porodicu koja ga voli, savjetuje i podržava.

Marina, 15 godina

Imam pravo na pažnju.

Snježana, 8godina

U nastavku aktivnosti „O tvojim pravima u tvojoj školi" i obilježavanja „Dječije nedjelje", predstavnica Ombudsmana za djecu, kancelarija u Foči danas je posjetila Osnovnu školu „Risto Proroković" u Nevesinju.

U razgovoru sa direktorom škole saznali smo da ovu školu pohađa ukupno 1165 učenika, a u sastavu škole se nalazi i deset područnih škola. Nastava u centralnoj školi je organizovana u dvije smjene. Po riječima direktora, škola nije adekvatno opremljena, pa su uslovi za kvalitetno organizovanje nastave minimalni. Škola nema uslova za kabinetsku nastavu, nema računara, fiskulturne sale...., ali sve ovo nije smetalo učenicima ove vaspitno-obrazovne ustanove da kroz generacije, osvajaju prva mjesta na republičkim, pa čak i svjetskim takmičenjima iz matematike.

Zahvaljujući donaciji vlade Japana, trenutno se izvode radovi na sanaciji dijela školskih učionica, pa se nastava djelimično odvija u susjednoj zgradi Srednjoškolskog centra.
 
Radionicu na temu „Da li znamo šta je nasilje?" organizovali smo u odjeljenju VIII2, koji broji 33 učenika. U uvodnom dijelu mališane smo upoznali sa radom i nadležnostima Institucije, kao i sa odredbama Protokola o postupanju u slučajevima vršnjačkog nasilja među djecom i mladima u obrazovnom sistemu RS i Protokola o postupanju u slučaju nasilja, zlostavljanja ili zanemarivanja djece, za koje, kako kažu, nisu ranije čuli. Ipak u razgovoru smo zapazili da poznaju osnovne odredbe UN Konvencije o pravima djeteta. Podijeljeni u četiri grupe uspješno su definisali razne oblike i karakteristike nasilja, naglašavajući da je psihičko nasilje najteži oblik nasilja nad djecom i da ga je najteže prepoznati.

Smatraju da u njihovom okruženju nema nasilja nad djecom, a kad bi slučaj nasilja nad djecom prepoznali, prijavili bi ga roditeljima, školskom pedagogu, nastavniku.