DJECA SU REKLA

Srećno je dijete koje ima porodicu koja ga voli, savjetuje i podržava.

Marina, 15 godina

Imam prava i obavezu da idem u skolu.

Marko, 10

Imam pravo na zaštitu i da me niko ne smije tući.

Milan,6 godina

Imam pravo na zivot i igranje i to svi moraju cuti.

Jelena, 9 godina

Prava porodica treba od malena da nas uči ljubavi i poštovanju.

Jovana, 16 godina

Imam pravo na pažnju.

Snježana, 8godina

Moja odgovornost je da poštujem svoje roditelje i da volim svoje ime i prezime.

Aleksandar, 7 godina

Radionica iz ciklusa "O tvojim pravima u tvojoj školi" danas je održana u OŠ „Mladen Stojanović" u Laktašima. Škola je okružena prostranim dvorištem, koje je jesen okitila najljepšim bojama. Već na ulazu u školu dočekali su nas brojni panoi na kojima su učenici izložili svoje likovne radove, rezultate istraživanja koja su rađena u školi, edukativne materijale o vršnjačkom nasilju i pravima djeteta.

Već ovo nam je pokazalo da se u školi s djecom radi ne samo na sticanju znanja, nego i na podsticanju njihovih talenata, kreativnosti i izražavanja mišljenja. U razgovoru s upravom saznali smo da u školi postoji kodeks ponašanja koji su u Savjetu učenika razmatarali učenici i dalje ga proslijedili u svoja odjeljenja. Pored toga što su učenike upoznali s kodeksom ponašanja u upravi su nam rekli da su zaposlene, roditelje i djecu upoznali i sa Protokolom o postupanju u slučajevima nasilja, zlostavljanja ili zanemarivanja djece.

Radionica „Da li znamo šta je nasilje" okupila je 26 članova Savjeta učenika koji su odmah napomenuli da su o nasilju razgovarali u školi sa pedagogom i svojim nastavnicima, a da imaju znanja pokazali su odmah nabrajanjem vrsta nasilja koje su bez greške prepoznali. Razgovor je bio veoma otvoren i djeca su govorila o nasilju koje primjećuju u svojoj sredini, a naveli su i primjere da pojedina djeca zbog radova na selu zapostavljaju školu. Osnovci iz Laktaša veoma dobro primjećuju da neki njihovi vršnjaci odrastaju bez dovoljne roditeljske pažnje i brige, a smatraju da je to često razlog što djeca slabije uče, grubo se ponašaju ili povlače u sebe.

Radoznalost i mnoštvo pitanja na koje su ovi osnovci tražili odgovor, dokaz je da su ih u ovoj školi naučili da imaju pravo na izražavanje mišljenja i učestvovanje u svemu što ih se tiče.