DJECA SU REKLA

Imam prava i obavezu da idem u skolu.

Marko, 10

Srećno je dijete koje ima porodicu koja ga voli, savjetuje i podržava.

Marina, 15 godina

Imam pravo na zivot i igranje i to svi moraju cuti.

Jelena, 9 godina

Imam pravo na pažnju.

Snježana, 8godina

Moja odgovornost je da poštujem svoje roditelje i da volim svoje ime i prezime.

Aleksandar, 7 godina

Prava porodica treba od malena da nas uči ljubavi i poštovanju.

Jovana, 16 godina

Imam pravo na zaštitu i da me niko ne smije tući.

Milan,6 godina

Jesen se potrudila i svojim obiljem boja u krošnjama drveća obojila mjesto Velika Bukovica pored Doboja, u kojem je smještena Osnovana škola „Milan Rakić", a sunce  je nesebično pomoglo pa je, dana 02.11.2011. godine, cijeli krajolik dobio jedan posebno lijep i pitom izgled. Zadovoljna lica i veseli smijeh učenika u dvorištu  i na hodnicima škole ukazali su na to da je škola postala mjesto prijatno za boravak. Pedagog škole upoznao je predstavnika Ombudsmana za djecu da se rukovodstvo škole trudi da učenicima obezbijedi što bolje uslove za rad i boravak u školi. Tu školu pohađa oko 560 učenika, a sa još pet područnih škola broj učenika je 860.

Povod za posjetu ovoj školi je nastavak aktivnosti pod imenom „O tvojim pravima u tvojoj školi", o čemu je predstavnik Ombudsmana razgovarao sa članovima Savjeta učenika škole.

Učenici su se, na održanoj radionici upoznali sa institucijom Ombudsmana za djecu Republike Srpske, o kojoj, kako su sami istakli, do sada nisu ništa znali, ali su se, pohvalili da su se, kroz rad u školi, ali i u razgovoru sa svojim roditeljima, upoznali o pravima djeteta. Mnogi su željeli da pokažu šta sve znaju o svojim pravima, ali i o odgovornostima, pa su često jedni druge u razgovoru prekidali ili pokušavali da nadglasaju, zbog čega je učionica u kojoj smo razgovarali često odjekivala njihovim glasovima.

Pravo na mišljenje smatraju veoma važnim pravom, ali nedovoljno poštovanim od strane odraslih. U razgovoru o pravu na obrazovanje, istakli su i primjedbe koje se odnose na nastavni program - smatraju da neke oblasti koje uče nisu prilagođene njihovom uzrastu, da neke dijelove gradiva ne razumiju, kao i da je gradivo preobimno.

Pravo na slobodno vrijeme smatraju vrlo važnim pravom, ali ističu da im ono zavisi od školskih obaveza. Slobodno vrijeme, uglavnom organizuju sami i provode najčešće u igri sa vršnjacima, u društvu sa porodicom ili na internetu. Istakli su da su se o zamkama i opasnostima interneta upoznali kroz rad u školi, ali i razgovarajući s roditeljima.